Larian Studios Powraca do Korzeni: Zapowiedziano Nową Grę z Serii Divinity

Rycerz w zbroi z mieczem na tle zamku.

Po ogromnym sukcesie Baldur’s Gate 3, Larian Studios zaskoczyło fanów na The Game Awards 2025 zapowiedzią nowej, ambitnej produkcji. Studio powraca do swojego własnego uniwersum z grą zatytułowaną po prostu "Divinity", która ma być największym projektem w historii zespołu i stanowi nowe otwarcie dla kultowej serii.

Kluczowe Informacje:

  • Larian Studios zapowiedziało nową grę "Divinity" na The Game Awards 2025.
  • Tytuł powraca do własnego uniwersum studia po sukcesie Baldur’s Gate 3.
  • Gra ma być największym projektem w historii Larian Studios.
  • Zaprezentowano ponury i brutalny zwiastun, sugerujący mroczniejszy klimat.
  • Produkcja ma być nowym otwarciem dla serii, ale z nawiązaniami dla fanów.
  • Nie potwierdzono, czy gra zachowa izometryczną, turową formułę.
  • Brak oficjalnej daty premiery, ale można spodziewać się wczesnego dostępu.

Nowy Kierunek po Baldur’s Gate 3

Po spektakularnym sukcesie Baldur’s Gate 3, które zdobyło liczne nagrody i uznanie graczy, Larian Studios wyraźnie odcina się od tego uniwersum, zapowiadając brak dodatków czy sequeli. Cała uwaga studia skupia się teraz na nowej odsłonie serii "Divinity". Jak podkreśla Swen Vincke, jest to pierwsza gra nosząca po prostu tytuł "Divinity", co ma symbolizować nowy początek i kulminację dotychczasowych doświadczeń zespołu.

Mroczniejszy Klimat i Ambitna Wizja

Pierwszy zwiastun gry "Divinity" zaprezentowany podczas gali The Game Awards 2025 ukazuje ponury i brutalny świat, z rytualną ofiarą i narodzinami mitycznej istoty. Sugeruje to zwrot w stronę cięższego i mroczniejszego klimatu niż w poprzednich częściach serii, takich jak Divinity: Original Sin. Według twórców, gra ma być projektem o "większej skali, głębi i intymności niż wszystko, co Larian stworzył do tej pory", stanowiąc urzeczywistnienie ich pierwotnej wizji marki.

Nowe Otwarcie dla Serii

Twórcy zapewniają, że "Divinity" będzie grą przystępną dla nowych graczy, nie wymagającą znajomości poprzednich części. Jednocześnie, weterani serii mają wyłapać liczne smaczki i kontekstowe nawiązania. Pojawiły się jednak spekulacje dotyczące formuły rozgrywki. Nie potwierdzono, czy gra zachowa charakterystyczną dla Original Sin izometryczną, turową perspektywę. Larian sugeruje możliwość eksploracji innych kierunków, co otwiera drzwi do potencjalnych zmian, od pełnoprawnego RPG akcji po hybrydę gatunkową.

Kiedy Zagramy?

Larian Studios nie podało jeszcze oficjalnej daty premiery ani nawet przybliżonego okna wydania. Biorąc pod uwagę historię studia, niemal pewne wydaje się pojawienie się gry we wczesnym dostępie (Early Access). To właśnie ta strategia pozwoliła poprzednim hitom studia, takim jak Divinity: Original Sin 2 i Baldur’s Gate 3, osiągnąć gigantyczny sukces, dlatego trudno wyobrazić sobie zmianę tego podejścia.

Źródła

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *