Larian Studios Powraca do Korzeni: Zapowiedziano Nową Grę z Serii Divinity

Rycerz w zbroi z mieczem na tle zamku.

Po ogromnym sukcesie "Baldur’s Gate 3", Larian Studios zaskoczyło fanów RPG, ogłaszając swój najnowszy projekt podczas The Game Awards 2025. Studio powraca do własnego uniwersum "Divinity" z ambitną produkcją, która ma być największym przedsięwzięciem w historii zespołu. Zapowiedź poprzedzona była tajemniczym zwiastunem, sugerującym mroczniejszy i bardziej brutalny klimat.

Kluczowe Informacje

  • Larian Studios zapowiedziało nową grę z serii "Divinity".
  • Tytuł ma być największym projektem w historii studia.
  • Gra zapowiada się na mroczniejszą i bardziej brutalną odsłonę serii.
  • Nie potwierdzono, czy gra zachowa izometryczną, turową formułę.
  • Premiera gry nie została jeszcze określona, ale można spodziewać się wczesnego dostępu.

Nowy Początek dla "Divinity"

Nowa gra, zatytułowana po prostu "Divinity", ma stanowić nowe otwarcie dla kultowej serii, jednocześnie oferując nawiązania dla wieloletnich fanów. Twórcy zapewniają, że produkcja nie będzie wymagała znajomości poprzednich części, ale doświadczeni gracze "Divinity: Original Sin" i "Original Sin 2" odnajdą w niej więcej smaczków. Swen Vincke, szef Larian Studios, podkreśla, że jest to pierwsza gra nosząca sam tytuł "Divinity", co symbolizuje kulminację ich doświadczeń i realizację pierwotnej wizji marki. Projekt ma charakteryzować się "większą skalą, głębią i intymnością niż wszystko, co Larian stworzył do tej pory".

Nowy Kierunek Po "Baldur’s Gate 3"

Larian Studios wyraźnie odcina się od tematyki "Baldur’s Gate 3", wcześniej informując o braku planów na dodatki czy sequele. Cała uwaga studia skupia się teraz na nowej odsłonie "Divinity". Pojawiły się spekulacje dotyczące formuły rozgrywki – nie potwierdzono, czy gra utrzyma izometryczny, turowy system znany z "Original Sin". Studio sugeruje możliwość eksploracji innych kierunków, co otwiera drogę do potencjalnych zmian, od pełnoprawnego RPG akcji po hybrydę gatunkową.

Kiedy Zagramy?

Studio nie podało konkretnej daty premiery ani nawet przybliżonego okna wydania. Biorąc pod uwagę dotychczasową strategię Larian Studios, niemal pewne jest pojawienie się gry we wczesnym dostępie (Early Access). To właśnie ta formuła pozwoliła poprzednim hitom studia, takim jak "Original Sin 2" i "Baldur’s Gate 3", osiągnąć status gigantycznych sukcesów, dlatego trudno wyobrazić sobie odejście od tej sprawdzonej metody.

Źródła

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *